3D-visualisering gir deg muligheten til å vise fram bygg fra flere vinkler. Teknologien har blitt brukt innenfor spill- og filmindustrien de siste tiårene og har utviklet seg til å bli en av de meste allsidige verktøyene for å produsere digitalt innhold. Næringslivet har nå begynt å se den enorme verdien i å presentere produkter og tjenester på denne måten.

Vi ser stort potensiale for Overhallabetongbygg med å bruke høyoppløselig 3D animasjoner av sine bygg.

På deres nettsider har dere en video som viser monteringen av en hall. Denne er et godt eksempel på noe vi tenker kan forbedres. Under kan man se et eksempel på en lignende animasjon laget av et annet byrå. Dette er det kvalitetsnivået vi ønsker at Overhallabetongbygg skal ligge på. Dette vil øke profesjonaliteten og helhetsinntrykket folk har av Overhallabetongbygg.

Hvorfor 3D?

Fordi noen produkter rett og slett er enklere å forstå når vi ser dem i 3D. Hvordan et ferdig bygg vil bli eller hvordan en motor er satt sammen, kan være vanskelig å få et klart bilde av. Med 3D-visualisering vil mottakeren kunne få en interaktiv og virkelighetsnær opplevelse, noe et flatt bilde ikke oppnår.  3D har ufattelig mange bruksområder, det brukes blant annet ofte til forskning, presentasjoner og salg.

Uendelige med bruksområder

3D-animasjonene kan brukes i en mange ulike sammenhenger. Den kan brukes som en film til digitale plattformer eller man kan ta ut enkelt stillbilder å brukes de i fysisk reklamemateriell. Animasjonene har en høy gjenbruksfaktor. Når modellen først er laget kan denne gjenbrukes utallige ganger til forskjellige formål. Her er det kun fantasien som setter grenser. Å gjøre endringer er også mye mer kostbesparende en for eksempel tradisjonell foto. Da man ikke trenger å gjenskape situasjonen i fotografiet, men kun gjøre endringene digitalt.

 

Her er noen eksempler hvor man kan bruke 3D-animasjoner:

      • Bilder og video til stand på messer
      • Sosiale medier
      • Nettsider – Forsidebilder/Video
      • Salgsmøter med kunder
      • Magasin/flyer
      • Nyhetsbrev/epost
      • Reklame rundt byggeplasser – «Her kommer dette»
      • Reklametavler i nærmiljø

 

I starten vil modellen se ut som en trådfigur. Videre i prosessen blir den mer levende ved hjelp av farger og lys, og at vi legger på ulike teksturer som gir inntrykket av en virkelighetsnær overflate av tre, hud, gress, metall osv.

Har du først laget ett tre, er det lettere å skape en hel skog. Når grunnfiguren er ferdig, kan den dupliseres og utstyres med ulike farger, teksturer og den kan gjøres større eller mindre.

Vi vil gjerne møte dere for en uforpliktende prat om hvordan
dere kan ta i bruk 3D-Animasjon

Ta kontakt, også kan vi møtes om dette over en kaffe.

 

Kristian Verlo Vikestad                 Kristian Lindstrøm Skogmo

+47 472 43 099                            +47 404 62 450
kristian@knaepp.no                          kristian@skogmoo.no